06 november 2015

Höst eller vinter?

Trots att vi redan upplevt mer eller mindre en hel finsk vinter sen vi flyttade tillbaka till Finland så är det här med finska årstider fortfarande förvirrande. Nu då det har blivit höst ordentligt och det börjar vara kallare både på dagen och natten har jag märkt av förvirringen mer än vanligt. Eftersom det vissa dagar och kvällar är bara några få plusgrader, eller rentav just under 0 tror min kropp att det är mitt i vintern.

I Bournemouth där vi bodde i tre år var det kallaste vintervädret kanske.. -5? Och då var det riktigt, riktigt kallt. Oftast var det mellan -1 och +10 hela vintern. Perfekt vinterväder enligt mig. Det här gör att jag nu, då vädret är precis samma här, får vinterkänslor och ibland då jag går ut kan jag för en millisekund tro att det är december-januari. Konstigt, jag vet.

Vet inte om jag ser framemot vinter eller inte, sommarmänniska som jag är. Älskade vädret i Bournemouth...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar