27 november 2015

Empties november 2015


Tea Tree Facemask 10ml (H&M, 2,99€). Den här hittade jag då jag var in i H&M för att köpa julklappar. Det var ett tag sen sist jag var in så jag hade ingen aning om att de hade sådana här grejer. Blev riktigt glad! De hade ett ganska stort utbud av masker, men jag valde den här med tea tree eftersom min hy har varit extra jobbig på sista tiden, och så gillar jag tea tree-produkter eftersom min hy brukar se bättre ut efter att jag använt dem. Masken var en ganska typisk peel-off mask, det var en grönaktig transparent seg massa. Också fast jag lade ett ganska tjockt lager i ansiktet så fanns det kvar av den, så det var ganska mycket i den här förpackningen. Den torkade ganska snabbt, och var lätt att dra bort och gjorde inte ont. Jag tyckte också att den lugnade min hy och gjorde att den kändes och såg renare ut, och dämpade finnar som var på väg upp. Absolut en mask jag kommer att köpa av igen! Jag är också väldigt nyfiken på att testa de andra sorterna de har. De är visserligen i det lite dyrare laget då det bara är för en gång, men i alla fall den här var förvånansvärt bra.

Superdrug Cucumber Peel-Off Mask 75ml (Superdrug, £2.59). Den här tuben köpte jag då vi ännu bodde i England. Jag tror också att jag köpte den på erbjudande och betalade alltså inte £2.59 för den. Den räckte till väldigt många gånger, och gick lätt att applicera. Också den här var en ganska typisk peel-off mask. Jag vet inte hur mycket nytta den faktiskt gjorde, men visst drog den bort lite jobbigheter från hyn, och gjorde att den kändes ganska mjuk efteråt. Den var förvånansvärt dryg, och då jag slängde den fanns det ännu lite kvar i den. Tyvärr vet jag inte riktigt vad som hänt med den, för den var inte längre klibbig utan var som någon konstig slemmig gelé. Jag vet inte om jag skulle köpa av den igen, men skulle nog kunna testa någon annan av Superdrugs ansiktsmasker.

Cien Anti-Age Hand Cream with Beeswax, Vitamin E & SPF 10 125ml (Lidl, 1,99€). Den här köpte jag då vi var och handlade en gång och jag var i desperat behov av en ny handkräm. Det visade sig vara ett väldigt lyckat köp. Det är en av de absolut billigaste handkrämerna (speciellt då den har solskydd!) jag köpt, och en av de utan tvekan bästa. Den har inte en väldigt stark doft, den är väldigt dryg, den drar in fort i huden och den återfuktar både bra och länge. Jag har redan köpt en ny! Jag skulle utan tvekan föreslå att man köper någon av Lidls handkrämer om man letar efter en bra och prisvärd en. Speciellt om man vill ha en med solskydd i sig! Det här var en produkt som verkligen överträffade mina förväntningar.

Palmolive Naturals Mild & Sensitive 250ml (Tokmanni, 1,85€). Jag gillar duschtvålar i stil med den här, som inte har en väldigt överväldigande och tydlig doft, utan som istället doftar fräscht och inte väldigt mycket. Den här doftade...rent! Det kändes också som om den återfuktade min hy, och gjorde inte att den kändes torr. Jag tyckte väldigt bra om den här produkten, speciellt doften. Jag tyckte den räckte ganska länge. Den var kanske inte riktigt lika dryg som många andra duschtvålar jag använt, men det var inte så den tog slut superfort heller, inte ens fast jag inte var väldigt snål med den. Jag har redan köpt en ny, och kommer nog att köpa av den flera gånger.

Linna Shampoo 400ml (Tokmanni, 1,89€). Precis som balsamet så är det här ett shampoo jag använt till och från under flera år, men det är första gången jag har köpt av det själv. Det gjorde vad det skulle, men inte mer än det. Mitt hår kändes alltid ordentligt rent av det, men tyvärr kände jag att det inte passade mitt hårbotten riktigt den här tiden på året, för det kändes väldigt torrt efteråt. Jag skulle absolut köpa av det igen, men kommer nog inte göra det under höst och vinter. Ett väldigt drygt shampoo som jag gillar, och som dessutom är väldigt prisvärt!

Peppermint Reviving Foot Soak 200g (The Body Shop, £7.00). Den här köpte jag medan vi ännu bodde i England, och den har räckt till otaliga fotbad. Det är en produkt som lite ser ut som grovt havssalt som är rosa, och som sedan löser upp sig i fotbadet. Det doftar väldigt starkt och uppfriskande av pepparmint, något jag inte alls har något emot. Jag tycker absolut att det gjort att fötterna känts uppfriskade efteråt. Jag skulle bra kunna köpa den här produkten igen, men den kostar över 17€(!!) i Finland. Riktigt så mycket känner jag däremot inte att den är värd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar