05 oktober 2015

Snacks

Idag tänkte jag ta och dela ett inlägg om några olika snacks och mellanmål jag tycker om. Nuförtiden har jag lite mer av en rutin i mina dagar (och stiger upp tidigare), och det betyder att jag behöver lite fler mellanmål för att hålla energin uppe och hungern borta mellan de större målen mat.



Yoghurtar, fil och kvark av olika slag. Förutom olika vanliga yoghurtar endera i stor burk eller i små, så är de här några favoriter. Lidls version av Arlas Kalinka, grekisk yoghurt med jordgubb, naturell yoghurt med müsli, och fil.


Riskex. Riskex endera bara sådär utan något på, eller med jordnötssmör eller hasselnötschoklad. Jag erkänner att det händer att jag ibland tar en sked med jordnötssmör/hasselnötschoklad och äter bara det också...


Fruktpuré. Jag har länge gillat de här barnmatsburkarna med fruktpuré. Jag tycker det är sååå gott. De är dessutom väldigt billiga, perfekt som ett litet mellanmål, och burkarna funkar bra att använda till något annat efteråt.


Frukt. Sedan ett långt tag tillbaka brukar vi alltid ha en hel del frukt hemma. Helt klart ett av de bättre mellanmålen!

Vilka är dina mellanmåls-/snacksfavoriter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar