27 oktober 2015

Empties oktober 2015



Wild Argan Oil Body Butter 200ml (The Body Shop, 19,50€). Det här är en produkt jag fick av Danella eftersom den inte föll henne i smaken. Jag däremot gillade den riktigt mycket! Perfekt för min hy vintertid då den blir torr och kan klia lite. Man behövde inte jättemycket av den, och också fast den är ganska fet så drar den in fort i huden och känns bra. Den här burken räckte ändå ganska länge också fast jag använde av den för hela kroppen 1-3 gånger i veckan under de kallare perioderna. Den var lite för dryg för min hy sommartid, men passade ganska bra på hösten och vintern. Jag kunde nog tänka mig att skaffa av den igen, men jag känner att den är ganska dyr. Jag föredrar också body lotions framför butters, och jag ogillar som bekant den här typen av förpackningar. Sådana här produkter vill jag hellre ha i någon form av tub eller liknande så jag inte behöver gröpa ur med fingrarna, för det fastnar så mycket under naglarna och är allmänt jobbigt. I övrigt en produkt jag gillade! 

Linna Balsam 400ml (Tokmanni, 1,89€). Det här är ett märkes shampo och balsam jag gillat länge, och som jag ofta använt då jag varit hemma hos mamma och pappa. Det är ett ganska standard balsam som inte doftar speciellt mycket, men som gör det det ska. Håret blir mjukt, lite mindre elektriskt och det gör det lättare att reda ut. Man behöver inte en speciellt stor klick för att göra verkan. Absolut ett balsam jag kan köpa av igen! Ett väldigt bra pris på en riktigt bra produkt, dessutom. En riktigt bra produkt, men det är liksom inget extra med den.



Seaweed Mattifying Moisture Lotion SPF 15 50ml (The Body Shop, 27€). En av produkterna jag fick av Danella eftersom den inte passade henne. Tyvärr funkade den inte alls ihop med min hy heller, och jag använde den bara i någon vecka innan jag bestämde mig för att ge upp. Den gjorde min hy väldigt oljig, och den gav mig finnar. Inget vidare alls. Definitivt inte en produkt jag kommer att köpa av själv.




ASDA Skin System Body Lotion Aloe and Cucumber 400ml (ASDA, kostade runt £1-2). Det här är en hudkräm som jag hängt fast vid så länge som möjligt, och lite ledsen blev jag då den tog slut. Det är en superbillig från ASDAs egen range, men oooh så den är bra. Dessutom gillar jag doften, den är väldigt lätt och fräsch på något vis. Det här är en hudkräm som är ganska dryg, lätt och drar fort in i huden. Den har inte irriterat min hy alls, och den återfuktar väldigt bra. En riktigt, riktigt bra standard hudkräm som dessutom är väldigt billig. Jag kunde absolut köpa av den igen, och jag har haft av den före den här flaskan också. Tyvärr kan jag inte längre hitta något om den på deras hemsida, så det är möjligt att den inte längre finns.


SebaMed Clear Face Deep Cleaning Facial Toner 150ml (Yliopiston Apteekki, 8,40€). Jag har testat lite olika toners under de senaste åren, och har hittat både bättre och sämre. Den här köpte jag i mars-april något tag då min hy började bli riktigt dålig och jag kände att det var dags att pröva lite produkter från apoteket för att få bukt på det. Den här kände jag nog att hjälpte en del då man hade använt av den ett tag. Åtminstone i kombination med andra produkter som hjälpte min hy. Den drog fort in i huden och lämnade ingen obehaglig hinna eller liknande. Jag använde den varje morgon och kväll, och den här flaskan räckte ändå riktigt, riktigt länge, så det är en väldigt dryg produkt. Jag kommer nog köpa av den här igen, jag har bara inte kommit riktigt så långt ännu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar