22 september 2015

En helg ensam

Sista helgen i augusti var jag för första gången ensam hemma över en natt (eller ja, två blev det ju). 31 augusti var det fyra år sen vi blev sambon, och jag har aldrig tidigare varit ensam över en natt. Det är ju nog lite crazy.

Per åkte iväg på fredagmorgon innan jag stigit upp, och kom tillbaka på söndagkväll. Jag hade egentligen planer på att göra lite allt möjligt under de dagarna, men det regnade mest hela tiden, och passade också på att åska två dagar. Vädret ändrade fram och tillbaka på bara några minuter emellanåt. En minut var det sol, följande åskade det, sen var det sol igen, och så ösregnade det. Jättekul. Så det blev inte att göra så mycket.

På lördagen då det var sol en stund passade jag ändå på att ja en liten promenad. Det var riktigt obehaglig värme, klibbigt och jobbigt.





Jag passade också på att titta på en del drös med filmer.

Men oj vad underligt det kändes att vara hemma ensam så länge. Speciellt att behöva sova ensam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar