27 juni 2015

Empties från juni 2015


Den här månaden finns det tyvärr med två produkter som inte är slut ännu, men som inte vill vara med längre. Buhuu!

Simple Kind to Eyes Revitalising Eye Roll-On 15 ml (Superdrug, £4.99). Den här produkten har jag haft ett bra tag, men jag kände att det var dags att slänga den nu. Jag har tyckt väldigt bra om den, och jag har absolut tyckt att den hjälpt mot puffiness och ringar under ögonen. Den svalkar och känns väldigt skön under ögonen på morgonen. Jag tycker den drar in bra i huden, och den är sååååå dryg. Den är fortfarande inte slut, och jag har periodvis använt den dagligen. Det står att den är bra i 6 månader, och jag hade min betydligt längre än så. Jag vet faktiskt inte om jag skulle kunnat få slut på den på så kort tid, så den korta hållbarheten är nog det sämsta med den här. Den var lätt att applicera eftersom den har en liten sådan där metallboll. Också fast jag upplevde att den hjälpte bra skulle jag tro att det inte är den bästa produkten för någon som har väldigt mörka ringar under ögonen, eller som har stora påsar/mycket puffiness under ögonen, men för någon som precis som mig inte har enorma problem funkar den fint. Jag kunde nog tänka mig att köpa av den igen! Jämfört med många liknande produkter upplevde jag inte att den var väldigt dyr.

Soap & Glory Scrub Your Nose In It Speciel Pore Refining Formula AHA Facial Scrub 100 ml (Boots, £9.00). Det här är en produkt jag länge var intresserad av, och som jag sen skaffade för en del av Bootspoängen vi samlat in, just innan vi flyttade. Den har en intressant doft som känns väldigt fräsch, nästan lite mint eller menthol men ändå inte riktigt, och jag gillade den! Det här är en scrub som är otroligt finkornig, och jag använde den några gånger i veckan då jag duschade. Också fast min hy brukar kunna vara ganska känslig så verkade den inte ogilla att jag använde den 2-3 gånger i veckan, trots att de mer finkorniga brukar vara mer "hårda" mot hyn. Min hy kändes alltid mycket mjukare och renare efteråt, och jag tyckte den gjorde att min hy både såg och kändes bättre till och med dagen efter att jag använt den. Tyvärr kände jag ändå att den inte gjorde riktigt så mycket för min hy som jag hade hoppats, men den gjorde ändå mer än många andra produkter jag testat. Också fast en tub bara innehåller 100ml har den räckt i 5-6 månader utan problem, trots att jag använt den ganska flitigt. Man behöver inte alls en väldigt stor klick av den och den är lätt att tvätta bort. Den har en konsistens som jag upplevde som lite speciell, den var varken rinnig eller fast. Så den var inte fast på samma sätt som många scrubs brukar vara, men den var inte heller rinnig på samma sätt som många lite mer trögflytande dusch-/ansiktsgels eller -tvålar. Det här är en produkt jag nog kunde tänka mig att skaffa igen.

Seaweed Ionic Clay Mask 100 ml (The Body Shop, £13.00). Det här är den andra produkten som sorgligt nog får åka ut innan den är slut. Tyvärr började den torka lite och gjorde den totalt omöjlig att applicera. Det hände från en vecka till en annan, ena veckan var den fortfarande helt perfekt och nästa ville den inte alls. Buhu! Som tur är var den nästan slut, så det är inte allt för mycket av den som jag är tvungen att slänga. Det här är en lermask jag gillat riktigt mycket. Till en början ogillade jag doften, men sen vande jag mig vid den och nu tycker jag till och med att den doftar gott! Den drar effektivt ut oljigheter ut hyn, och är lätt att massera på huden. En sådan här burk räcker dessutom ganska länge, för jag tyckte inte man behövde väldigt mycket av den. Den är relativt lätt att tvätta bort. Min hy blev ganska torr efteråt, men funkade väldigt bra ihop med en kräm som återfuktar lite extra efteråt. Jag tyckte min hy mådde riktigt bra av den, och jag upplevde att hyn såg väldigt bra ut dagen efter. Den dämpade finnar och rödheter, rensade porerna väldigt bra och motade bort finnar som var påväg upp. För mig skulle det nog inte ha funkat att använda den mer än en gång i veckan eftersom det skulle blivit för torrt då. Jag kommer nog köpa av den igen, för jag gillade den verkligen. Tyvärr kostar den aaaaapa i The Body Shop i Finland, så det blir nog att köpa den någon gång då vi är utomlands tror jag! Det här är absolut en produkt jag tycker kan vara värd att pröva om man letar efter en bra lermask. Det enda negativa jag skulle ha att säga om den är att det torkade till slut, och att jag föredrar det mesta i tubformat istället för den här sortens burkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar