22 april 2015

Helgen

Senaste helgen kändes det som om vi verkligen hann med en massa saker. Under lördagen åkte vi först till Itis där jag kollade på lite glasögon, skaffade några småsaker jag behövde för smycken jag ska laga till butiken och gick runt och tittade på lite saker. Från apoteket köpte jag en ny toner eftersom min favorit från Lush tog slut. Jag bestämde mig för en som är till för att djuprengöra och motverka finnar, för min hy är hemsk just nu. På en sådan nivå att jag bli ledsen av att se mig i spegeln.

Sen åkte vi till centrum och stötte på allt för många partier som jagade väljare. Vi hade redan röstat så det berörde oss inte så mycket. I Forum testade jag lite fler glasögon innan vi åkte hemåt igen. Vi stannade också till vid Tokmanni där det blev att skaffa shampoo och balsam. 

I söndags åkte vi till Citymarket för att handla för veckan eftersom de hade erbjudanden vi var ute efter men som inte fanns i supermarketarna. 

Under fredagen rörde jag ihop en omgång Daimglass, och på söndagen tyckte vi att vi ville pröva några andra varianter. Det blev en med Pätkis i, och en med dom där färgglada turkisk peppar-godisarna. Blev riktigt gott! Blev också en omgång med maränger eftersom det blev så mycket äggvita över från att vi gjort glass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar