09 februari 2015

Söta frimärken

Jag gillar frimärken och samlade på dem ett tag då jag var yngre. Finland och Sverige brukar erbjuda en hel uppsjö med olika motiv på frimärken, och ändrar dem också ganska ofta. Det är alltid något av ett lyckoögonblick för mig då jag får se hur de ser ut då man går för att köpa nya. Jag vet, det är nog en lite småkonstig grej att bli lycklig över, men är det inte bra att kunna glädjas över småsaker ibland? Antar att det också är lite småunderligt att som 23-åring köpa frimärken regelbundet också? Men jag gillar brev, och skickar därför också en del!

Efter tre år i England där jag fått dras med deras fina, men ytterst tråkiga, frimärken som aldrig ändrar utseende (bara julfrimärkena ser lite olika ut varje år) var det hur roligt som helst att gå och köpa några här i Finland för ett litet tag sen. Jag tycker de är hur söta som helst! Gillar att det är snöflingor på Priority-lappen också! De tycker jag aldrig ändrade under tiden jag använde såna före Englandsvistelsen (eller så fick jag alltid bara de tråkiga). 


Någon annan som också gillar frimärken och tycker det är spännande då de får nya motiv?

1 kommentar:

  1. Joo! Dom är så söta :D Samlade frimärken ett tag när jag var yngre, hade till och med en riktig bok som jag kunde lägga in frimärken i. Det höll sig dock inte alltför länge tyvärr, men tycker att det fortfarande är lika kul att se annorlunda och speciella motiv ^^

    SvaraRadera