29 december 2014

Saker jag ser framemot med att stanna i Finland

Det att vi faktiskt kommer att stanna i Finland börjar väl sådär sakta sjunka in, och det finns en del saker jag ser framemot med det. Några av dem:

- Att vara nära vänner och familj igen.
- Att kunna använda finländska råvaror igen!! Som till exempel kyckling som faktiskt smakar något.
- Att äntligen kunna börja köpa möbler och såna grejer för att vi verkligen vill ha dem och för att behålla ett längre tag, inte bara för något år.
- Att kunna börja fundera på husdjur.
- Att kunna ha gäster utan allt för mycket problem, och att folk kan komma på besök också bara över dagen.
- Att bo i Helsingfors!

Jag försöker fokusera på sakerna jag ser framemot med att stanna här, eftersom jag redan efter en vecka tillbaka kom ihåg många av orsakerna till att jag ville flytta härifrån, och älskat att bo utomlands. Jag hade förträngt och glömt många av dem nu då jag inte bott här på drygt tre år, men då vi kom tillbaka på heltid dök de där grejerna upp igen. Och jag måste säga att det vissa dagar varit riktigt, riktigt svårt att försöka hålla humöret uppe då insikten att vi kommer att stanna hängt som ett mörkt moln ovanför mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar