29 september 2014

Det är tråkigt att vara sjuk

Blä för att vara sjuk! Det är inte alls längesen jag var förkyld, och nu är jag sjuk igen. På fredagen mådde jag lite underligt, men tänkte inte något mer på det. Per hade varit ganska förkyld och första dagarna av en förkylning brukar jag oftast må urk och vara ganska utslagen, så jag trodde att det var något sånt. På lördagseftermiddagen fick jag magknip som kom och gick hela kvällen och det slutade med att så fort jag åt eller drack något fick jag så ont i någon minut att jag inte riktigt visste vad jag skulle göra, och fick springa på vessan några gånger. Under natten fick jag nästan 39 grader feber. Den sjönk till följande dag men gick inte ner till normala temperaturer fören på söndagskvällen. Och då började också må lite bättre och tänkte att nu är nog det värsta över. Men nä, natten mellan söndag och måndag tyckte kroppen också att det skulle passa bra att spy två gånger. 

Mår bättre idag nog. Börjar bli hungrig sådär på riktigt, men är inte sugen på något alls. Hur kan man vara hungrig men typ sakna aptit? Också fast jag mått blä var det skönt att ligga i sängen heeeeeela dagen igår, och inte göra något vettigt. Per och jag tittade på en massa grejer på YouTube och slappade. Det var också bra att ha någon hemma som kunde ta hand om mig och springa till butiken för att hämta saker, hehe. Idag har jag också legat i sängen hela dagen, men har i alla fall lyckats ta en dusch utan att börja må apa för att jag står upp i mer än två minuter.

Jag hoppas att jag är på bättringsvägen nu i alla fall. Känner mig ännu lite osäker på vad jag vågar äta och dricka då jag inte vet vad min mage är okay med. Vet inte helt vad det här var för något heller. Matförgiftning eller magsjuka (som jag inte haft ordentligt på fleeeeeeera år) skulle jag tro. Är i alla fall sjukast jag varit på väldigt länge. Oftast då jag varit sjuk har jag mått mer eller mindre okay efter ungefär ett dygn.

Hoppas ni haft en bättre helg än jag haft!

3 kommentarer:

  1. Blääääh, hoppas du mår bättre snart! :( <3
    Min helg var inte så mycket bättre faktiskt - fick stiga upp och städa efter C mellan 3 och 5 natten till söndag då han varit ute och festat... ^^' Någon började må lite illa, om vi säger så :|

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch då. Låter inte vidare trevligt. :/
      Mår bättre idag. :) Är ännu lite svag och har inte riktigt någon aptit, men lyckas i alla fall sitta i soffan utan att må överdrivet blä idag, och behöver inte ligga i sängen hela dagen.

      Radera
    2. Haha, nää, det var inte det direkt XD men huvudsaken var att jag sen lyckades somna om och inte dog av trötthet under söndagen :D
      Vad bra! Om inte annat är det ju kul att kunna se lite annan miljö än ett och samma rum :)

      SV: JAAAA, visst är dom? :D
      Haha, jaa, det brukar kunna bli så XD men då har man desto mer att prata om sen! :D

      Radera