06 september 2014

Bournemouth Air Festival 2014, söndag #2













Då vi gick på stranden passade Per på att gå in i ett Haribo-tält. Där fick han en Haribo-stämpel på handen, och lite godis. ;)







Då det var några få plan kvar började vi söka oss mot en busshållplats. Lite, lite åt gången. Och så stannade jag och fotade lite ibland så jag inte missade något av planen.













Då de där tre hade åkt förbi var det ännu två flyg kvar som vi redan hade sett dagen innan (+ att de där åkte förbi igen tror jag), men vi bestämde oss för att skynda iväg mot bussen för att undvika värsta rusningen. Då vi var nästan vid hållplatsen kom det förbi några brandbilar med sirenerna på, och de stannade bara en lite bit framåt. Det visade sig att det hade börjat brinna på KFC mittemot hållplatsen vi skulle till. Vi fick skynda förbi då de började dra fram utrustning, för om vi inte skulle fått gå förbi där skulle vi ha fått gå väääldigt långt. Väl vid hållplatsen kom det ännu några brandbilar. Vi hade dessutom tur och fick stiga på den första bussen som skulle åt vårt håll. Den var ganska fullsatt, men vi lyckades till och med på sittplatser.

Senare under kvällen började en soptipp en ganska bra bit härifrån att brinna (brandkåren sa på måndagen att de troligen skulle behöva vara där flera dagar). På måndagsmorgon ganska tidigt vaknade jag och märkte att det stank sjukt äckligt och var helt disigt ute. Det luktade ungefär som om någon eldade bildäck eller något sånt. Det visade sig vara rök och lukt från den branden. Inte så himla kul. Tydligen kunde man känna lukten ganska långt härifrån också.

Men för att sammanfatta Air Festival så kan jag säga att vi hade en superbra helg! Alltid lika roligt! Varje gång det är Air Festival kommer jag ihåg hur mycket jag gillar flygplan, och hur otroligt lite jag tycker om människor, som jag lite skämtsamt (och ganska mycket på allvar) sa åt Per. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar