20 augusti 2014

Varför jag älskar att blogga

Jag började blogga någon gång efter att jag hade fyllt 15, och har fortsatt ganska flitigt efter det. För någon dag sen började jag fundera över vad det är jag älskar så mycket med bloggandet, för just nu skulle jag inte kunna tänka mig att sluta! Jag tror det finns ganska många orsaker till att jag gillar det så mycket, men jag tänkte ta och dela med mig av några av de orsaker jag kan komma på.

För det första tror jag det är en "creative outlet" för mig, och det gör till exempel att jag fotar BETYDLIGT mer än jag skulle göra annars. När jag var yngre gjorde jag massor av tidningar och böcker, och på ett sätt är det här väl den nya, "vuxnare" varianten att ge utlopp för det, med hjälp av olika serier, recensioner och sånt så skapar jag ännu den typens material. Jag tycker också att det är väldigt roligt att dela med mig av mitt liv, mina tankar, saker jag gillar, tips, och så vidare.

Jag skriver inte längre dagbok (något jag ångrar), men här på bloggen samlar jag mycket av det som troligen annars skulle hamnat i dagboken. Såklart är det betydligt mindre privat, och det finns väldigt mycket som jag skulle skriva i dagboken som aldrig skulle dyka upp här. Men det är ändå ett ställe där jag nu sparat hur många minnen som helst, och det är jag mycket glad för! På något vis finns det också mer motivation att dokumentera mitt liv då jag vet att det finns någon som läser och verkar tycka att det är intressant att följa. Samtidigt är det ett sätt att berätta för vänner och bekanta vad som händer i mitt liv, för nuförtiden bor jag ändå ganska långt bort. Jag hoppas också att min blogg visar att det inte alls är omöjligt att följa drömmen att flytta utomlands, och att det inte behöver vara så himla läskigt.

Sen är det ju, såklart, ett utlopp för saker jag älskar: att fota, skriva, läsa, att testa olika produkter, mat, och så vidare. Och så får jag syssla med koder och att fixa hemsidor och design. Det är något jag älskat sen jag upptäckte det i lågstadiet. Bloggandet innehåller med andra ord en mängd saker som jag tycker väldigt mycket om, och som ger mig en form av kick och lycka.

Varför bloggar du, och vad är det som gör att du gillar det? Skriv gärna en kommentar och berätta, eller posta länken till ett inlägg du skrivit om det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar