30 augusti 2014

Ginger Ale!

Per introducerade mig till ginger ale för inte allt för längesen, och jag var helt såld genast. Nuförtiden dricker jag ofta hellre ginger ale än läsk, så mycket gillar jag den här drycken. Jag vet att den kanske är tänkt att blandas i drinkar och sånt, men den är väldigt god att dricka bara sådär också.

Schweppes är godast, men Lidls egna får också mer än godkänt. Nomnomnom! Vissa sorter är inte alls vidare goda och har en allt för stark smak av ingefära. Om du inte har smakat på ginger ale, pröva Schweppes! Kolsyran i den här drycken är lite galen, bara som en varning. Det visade sig inte vara en bra idé att lägga i ett sugrör, för det bubblade skum ur det som jag vet inte vad. Kolsyran har också en underlig tendens att attackera ens näsgångar på ett obehagligt sätt ibland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar