31 juli 2014

July Favourites 2014

Jag tänkte ta och hoppa på favourites-trenden, så har jag en till "serie" på gång här i bloggen. :) Jag kommer inte att dela med mig enbart av skönhetsprodukter, utan lite ett och annat som varit favoriter under månaden.

Här kommer jag att skriva under bilderna. Jag ber om ursäkt för eventuell förvirring då jag vanligen skriver ovanför!
Lush Tea Tree Water. Den här dök ju upp redan i mitt senaste inlägg med empties, men den här mirakelprodukten har varit en favorit den här månaden (eller ja, alla månader sen jag började använda den). Den här har jag behövt bland annat efter ansiktsmaksgrejen som jag nämnde i empties-inlägget, den där som gav mig en del småfinnar. Den lugnar hyn superfort, och minskar rödhet.
The Body Shop Camomile Waterproof Eye & Lip Make Up Remover. Det här är nog den bästa make up removern jag någonsin testat. Den tar verkligen bort vattenfast smink superlätt, och det blir inga jobbiga sminkrester kvar. Det krävs bara några droppar på en bomullstuss, så drar man lite lätt över sminket, och tadaaa! It's gone! Varje liten sminkrest är borta. Dessutom irriterar den inte mina ögon det minsta.

L'Oréal Kids Sweet Pear Tangle Tamer. Den här har verkligen hjälpt mig så mycket, för den gör det så sjukt mycket lättare att reda ut alla knutarna i håret. Kärlek! Doftar dessutom supergott.
The Body Shop Big & Curvy Waterproof Mascara. Den här har jag haft ett tag, och använt några få gånger, men den hamnar i mina July favourites eftersom det är först den här månaden jag börjat använda den på riktigt. Bästa mascaran jag har prövat! Jag tycker det är superlätt att få ett bra och fint resultat, och mina redan ganska långa fransar börjar inte se ut som om jag har lösögonfransar. Så den gör precis det jag vill att den ska göra. Dessutom är det den första mascaran som verkligen varit ordentligt vattenfast som jag prövat (har prövat andra, men upplevt att de inte riktigt hållit vad de lovat), och den har till och med klarat av att jag kliat mig i ögonen.

Sist så är det lite drycker!

Hartwalls Novelle Plus Zink + E med smak av aprikos och jasmin. Det här är en favorit varje gång jag är i Finland! Jag har älskat den sen jag smakade på den första gången under sommaren 2011, och jag bara måste dricka någon flaska varje gång jag är i Finland. Så otroligt god!
Valio Eila Latte Original & Mint. De här var nya (tror jag) för den här gången jag var till Finland. Fast jag hatar kaffe så gillar jag iskaffe (i alla fall vissa sorter), och det här märket var iskaffe som var riktigt gott. Speciellt den med mint! Så det blev såklart att dricka några såna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar