25 juni 2014

Telefonspel jag har ett visst beroende av

De flesta som äger en smartphone eller tablet känner väl till beroendet man ganska snabbt kan skapa till spel. Jag är inte annorlunda, och tänkte därför dela med mig av mina beroenden. Om du har något av spelen där man kan spela med andra och vill ha någon att spela mot, let me know!

Wordfeud. Typ alla har väl redan slutat spela det här, känns det som. Men Per och jag spelar det fortfarande flitigt, och jag tycker fortfarande det är sjukt roligt! Speciellt då jag vinner, eller får ord som ger mängder av poäng. Muhahaha.

Ruzzle. Ett till spel där värsta hypen gått över, känner jag. Det här är också ett ordspel, och jag älskar det lite mer än Wordfeud. Ett tag då jag spelade det mest hela tiden var jag sjukt duktig på det. Värt att kolla upp om du inte testat det!

Jetpack Joyride. Ett tag var jag HELT fast i det här spelet, och jag klarade alla achievements. Just nu är jag på nivå jag-vet-inte-hur-mångte, men spelar inte jätteofta mer. Då och då kommer jag ihåg spelet och går in och spelar, och då håller intresset oftast i sig i några dagar igen.

Restaurant Story. Det här spelet går ut på att driva en restaurang och klara av olika "missions". Jag kan väl tänka mig att det är tänkt för lite yngre personer, men jag har fantastiskt roligt med det i alla fall. Det jobbigaste är väl att man behöver timea det runt saker man gör i verkliga livet, för annars blir maten i spelet dålig och kunderna blir sura.

Juice Cubes. Jag tror det här är mitt senaste beroende i mobilspelväg. Det påminner om Candy Crush, men ändå inte riktigt. Vissa banor tycker jag ser ungefär identiska ut som banor från Candy Crush, men spelen fungerar inte riktigt på samma sätt. 

Candy Crush. Jaaa, vad kan jag säga. De flesta känner nog till det här spelet. 


Vilka mobilspel spelar du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar