08 juni 2014

Summer Ball 2014

Igår var vi till Summer Ball en sväng. Eftersom det är maskerad försökte jag hitta på något lätt att klä ut mig till, och gjorde ett försök att klä ut mig till Pippi Långstrump. Det gick väl sådär, och vi kom fram till att jag nog mer såg ut som ett barn. Men, jag var ju i alla fall utklädd! Hela £6 lade jag ut på utklädnaden. Vi var en snabbis in till Primark, och jag köpte den blåa blusen och den röda toppen (i en stor storlek, så det blev som ett förkläde/en klänning). Blusen var riktigt skön, så det var ett bra köp som nog kommer att användas! Toppen kommer jag att ge vidare eftersom den inte direkt är i min storlek, och efter att den blivit lite insydd borde den passa bättre.
Buss till och från Summer Ball ingick i biljettpriset, och vi vid halv 6 något tag sökte vi oss in till SUBUs nattklubb därifrån bussarna gick. Redan där insåg vi att det här med studieliv och liknande inte lät som om det var för oss... Hela resan skrek och sjöng alla på bussen, och ljudnivån var så galet högt att det var svårt att höra varandra ens fast man skrek då man satt bredvid varandra. AJ mina öron! Och mindre kul att lyssna på.

Då vi kom fram fick vi köa och knuffas ett bra tag innan vi kom in. Vi gick omkring på området och tittade runt lite. Det mest spännande var väl att titta på allas utklädnader. Och på dom som smög in över stängslen, och sen blev jagade av vakterna. 



Runt 7 öppnade de alla rides (det fanns alltså en del tivoligrejer), och Per passade på att åka lite eftersom det var gratis. Efter det delade vi på en ostburgare, franskisar och Pepsi. Då portionen var nästan slut tittade vi på varandra och undrade ungefär samtidigt "ska vi åka hem?". Då var klockan runt halv 8. Så fort fick vi nog av överfulla studerande, som inte kunde bete sig och som var högljudda. Att behöva trängas med typ 7000 studerande där i några timmar till smakade inte alls. 
Att ta sig ut visade sig vara något av en utmaning. Ingenstans fanns det någon tydlig anvisning om hur man skulle ta sig ut, och de vi frågade sa alla olika saker. Till slut lyckades vi smita ut samma väg vi kom in, och de vi mötte verkade upprörda över att vi redan var på väg hem.

Flygfältet är precis bredvid, så vi tog en snabb sväng ditåt för att se om något plan var på väg dit eller därifrån, men det var helt tomt. Då vi kom förbi med bussen på väg mot Summer Ball var Red Arrows redo för take-off. Skulle varit kul att se! Har bara sett dem i luften förut, och det är ganska fina plan.

Eftersom bussarna som gick tillbaka som ingick i biljettpriset inte skulle börja gå igen fören runt 12 på natten var det bara att börja gå mot närmsta busshållplatsen som var en bra bit bort. Men det var ett himla fint område så det gjorde inte så mycket. Dessutom var det varmt och fint väder! Kul att se nya områden dessutom. 

Vi såg en hel del hästhagar längsmed vägen vi gick på, och massor av fina hästar. I några av hagarna var det fullt av kaniner och otroligt pytte kaninungar! 
Den lilla, lilla gråa högen typ långt till höger och i mitten, just ovanför stängslet är en supersöt kaninunge! 
Några fler kaniner. 
Vi såg en av unibussarna komma förbi också. I den fanns alla de busschaufförer som körde till och från Summer Ball, och de gick alla in i en lite Fish & Chips shop. Såg ganska roligt ut, för stället såg väldigt litet ut, och ändå försvann alla chaufförerna dit. Och de var kanske 20 stycken!

Då vi kom till första busshållplatsen visade det sig att två av de tre busslinjer som går där förbi redan gått sista gången för kvällen, och den tredje var det två timmar till nästa buss. Så vi fortsatte gå en bra bit till tills vi hittade en hållplats där en fjärde busslinje gick, och det skulle komma en buss om bara 10 minuter.

Det var skönt att komma hem efter en lång sommarkvällspromenad. Och jag insåg att jag inte missat något alls genom att inte delta i det typiska studielivet under mina tre år här. Det var inget för mig, och jag förstod inte riktigt det roliga i det.

1 kommentar:

  1. Jag vet precis vad du menar! :/ Det kom jag också fram till, igen, efter att jag hade flyttat till korridorrummet. Alla vill bara festa och dricka, och det varendaste en helg. Så inte kul!!

    Svar: Taaack! <3 Det är så jobbigt :/ Nu är det ganska över, nu är jag bara nervös lite nu och då, men jag är lite rädd för hur det ska bli nu när jag ska tillbaka till Stockholm snart, som tur är det bara för några dagar.
    Snart är jag redo för bloggen :D

    SvaraRadera