27 maj 2014

Empties: Prover, prover, prover

Jag har samlat på mig en hel del gratisprover som följt med tidningar, och den här månaden blev det att använda slut på dom. Så den här månaden består en hel del av mina empties av sådana. 


Vitamin C Microdermabrasion Sachet 6ml (The Body Shop £1.50). Den här var en förpackning för en användning, och den fick följa med hem från Body Shop någon gång då jag ville pröva något nytt. Den doftade en underlig blandning av citrus och munkar, tyckte jag. Den var mjuk, men ändå grynig, och min hy blev otroligt mjuk av den. Dessutom kändes min hy inte väldigt torr efteråt! Den får användas bara max två gånger i veckan och passar inte känslig hy, så jag var lite orolig att den inte alls skulle passa mig, men jag blev positivt överraskad. Kunde tänka mig att köpa produkten i fullstorlek.


Boots Essentials Lipsalve Original SPF15 (Boots £1.00). Det här plockade jag med mig från Boots en gång då jag behövde ett läppfett. Det var billigt, och utan smak och färg. Har fungerat hur bra som helst, och är minst lika bra som alla motsvarande jag prövat. Det har räckt länge också. Dessutom är det SPF15, till skillnad från de flesta andra jag haft!













Aloe Eye Defence 15ml (The Body Shop £10.00). Då jag började använda Tea Tree-serien för mitt ansikte bestämde jag mig också för att köpa en kräm som är lite snällare för ögonen. Jag tyckte att det var en hel del pengar för en så liten mängd kräm, men den är verkligen värd sitt pris. Den räcker otroligt länge, och den passar bra ihop med min hy. Mina ögon börjar inte tåras och blir inte irriterad av den, vilket är ett stort plus. Huden runt ögonen känns mjuk och bra då man använt av den. Jag började på följande genast den här tog slut!







Bioré Ultra Deep Cleansing Pore Strips 6st (£7.99). Dom här har jag skrivit om förut, och min åsikt har nog inte ändrat, älskar dom fortfarande! Tyvärr är dom ganska dyra, det är nog det enda minuset. De här är absolut de bästa jag prövat.











Simple Kind To Skin Moisture Boost Hydro Mist Spray 50ml (Superdrug £2.99). Jag har haft av den här förut, och gillade den så det blev en till. Men efter att jaga använt ungefär hälften glömde jag bort den och den låg ganska länge. Medan jag var i Finland i april tog jag med den och använde slut den. Den är perfekt för att återfukta huden lite då och då när den känns extra torr! Det är en produkt som känns väldigt fräsch och lätt på huden. Jag har hört att många gillar att ha med den här (eller motsvarande) då de flyger eftersom huden då ofta känns lite jobbig och torr, och den här är perfekt återfuktning lite då och då under flygresan.







Garnier Moisture Match Shine Be Gone 1,5ml (Tidning). Den här krämen var ingen höjdare. Den doftade gott, och hade en underlig grönaktig färg. Men på huden kändes den inte alls bra då man började smörja in den. Det kan ha berott på att det var lite väl mycket i den här förpackningen. Den kändes underligt grynig på huden tyckte jag, såpass underlig kändes och såg den ut att jag var tvungen att dubbelkolla på förpackningen att det faktiskt var hudkräm! Den drog in helt bra i huden, och gjorde den mjuk. Men jag tyckte den kändes lite fet (men som sagt, kan ha att göra med att det blev lite mycket kräm), och överlag kändes huden konstig efteråt.

Aveeno Daily Moisturising Lotion 10ml (Tidning). Den här lilla påsen räckte till att smörja båda benen ordentligt, vilket jag var ganska imponerad av. Krämen doftade väldigt svagt och knappt märkbart av något, och den gjorde huden väldigt mjuk. Den drog in i huden fort, vilket alltid är ett stort plus. Tror absolut att jag kunde tänka mig att köpa den här produkten, men jag vet inte om jag märkte av något speciellt med den av den här lilla mängden.. Det var helt enkelt en vanlig hudkräm. 




Freshskin by Elemis Skin Clear Mattifying Moisturiser 25ml (Tidning). Det här är en produkt jag fick med en tidning för ett tag sen. Jag hade redan hunnit glömma bort att jag hade den, men sen råkade jag hitta den igen och bestämde mig för att använda den. Produkten i fullstorlek är 50ml och kostar runt £20. Jag tyckte krämen kändes otroligt fet på händerna, vilket gjorde mig lite rädd och tänkte att den knappast skulle vara så bra för mig. Men i ansiktet kändes den inte alls fet! Den drog in i huden superfort och huden blev mjuk. Däremot vet jag inte hur mycket det hjälpt mot orenheter i hyn, och som med de flesta krämer blev min hy oljig mot slutet av dagen. Hur mycket den hjälpte mot orenhet hade mycket att göra med vilken ansiktstvål jag använde, vilket får mig att tro att den endera inte gör någon verkan alls, eller att den är väldigt petig med vilken produkt den fungerar ihop med. Den finns en hel rad med produkter i samma serie, så bäst skulle den väl funka med dom, men dom är ju så dyra! Det här var alltså en kräm jag typ gillade, men ändå inte.
Garnier Ultimate Blends The Marvellous Transformer Shampoo 10ml (Tidning) och Garnier Ultimate Blends The Marvellous Transformer Balsam 8ml (Tidning). De här produkterna doftade väldigt gott, och schampot löddrade otroligt mycket. Tyckte ändå att håret på något vis stripigt, torrt och underligt medan jag tvättade det, och samma gällde balsamet. Men då det väl torkat så doftade det ännu underbart, och det var blankt, halt, mjukt och såg ut som om det fått lite mer volym. Resultatet var hur snyggt som helst, så fast jag inte var helt övertygad då jag tvättade håret så jag skulle nog kunna tänka mig att köpa det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar