19 maj 2014

Emirates Air Line

Efter att vi varit och rösta fortsatte vi till O2 Arena för att åka Emirates Air Line över Thames.Mellan finska ambassaden och tunnelbanestationen gick vi förbi en ganska stor park som tydligen var privat, och man fick inte gå in i den. Trots det såg den ut ungefär som vilken annan park som helst, och innehöll till och med lite statyer och sånt.
Vi har inte varit ut mot O2-hållet förut, så det var kul att se lite nya områden.

Det höll på byggas något, och väggarna/staketet runt hade de målat så himla fint!
Jag är väldigt höjdrädd, och ångrade nästan att jag hade föreslagit att vi skulle åka dom då jag fick syn på dom. 
Men jag kom fram till att jag är fine med att flyga också, sådär höjdräddsmässigt, så det här borde väl också vara okay.
Så ombord gick vi (och vi fick biljetterna för £3.30 styck istället för £4.40, och vi vet inte varför). Och iväg åkte vi. Vi behövde inte köa alls, och vi var bara sju personer i vår...grej. Vi mötte sådana som bara två eller tre var i också. Skönt att inte behöva köa alls!
Kände mig lite panikig medan vi for uppåt och jag inte ännu visste hur högt det skulle vara eller hur det skulle kännas, men sen var det bara kul! Typ det roligaste jag gjort på länge. Ska absolut åka igen.









Man kunde se London City Airports runway just innan man kom till andra sidan! Har aldrig sett av det flygfältet förut. 




Är otroligt stolt över mig själv som trotsade min höjdrädsla för det här! Speciellt som det var så himla kul, och jag dessutom knappt kände av min höjdrädsla medan vi åkte (bara lite till och från)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar