04 mars 2014

Teneriffa: Dag 4 (Söndag 2.3)

På söndagen hoppade vi glatt in i bilen ganska tidigt för att åka upp till Teide. Tyvärr ändrades mina planer ganska fort. Ungefär halvvägs började jag må ofantligt illa, och det blev att svänga, föra mig till en by på vägen därifrån jag åkte taxi tillbaka till hotellet medan de andra fortsatte uppåt. Jag har ingen aning om varför jag började må illa, för jag brukar inte bli åksjuk! Antar att det var en kombination av att luften blev tunnare, jag var nervig för jag är höjdrädd, och alla branta kurvor. Väldigt synd, för jag ville verkligen åka med! Planen är att vi ska försöka ta oss dit någon rakare väg någon annan gång vi är här. Jag använde dagen till att gå runt på stan och titta lite, och besöka en marknad. Men jag slänger ändå in foton från Teide, för jag skickade min kamera med dom andra! 





































På kvällen råkade vi vara påväg ut precis då solen gick ner. Hur fint som helst!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar