12 februari 2014

"Amerikanska" yoghurtar

Det här inlägget med bilder har legat bland utkasten sen i somras något tag, men efter att de här yoghurtarna dök upp i butiken igen för ett litet tag sen kom jag ihåg det här inlägget igen, och tänkte passa på att avsluta det. Så, tyvärr minns jag inte väldigt noga vad jag tyckte om alla sortera.

Lidl hade en amerikansk vecka förra sommaren. Bland allt de sålde fanns också fyra stycken yoghurtar. Vi ville pröva dem, så vi köpte. Tyvärr tyckte jag inte att någon av dom var någon riktig höjdare, tyvärr.
Alla yoghurtarna innehöll bitar av sakerna de skulle ha smak av. Jag är kanske inte direkt personen som älskar bitar i vanlig yoghurt heller, så att hitta popcorn i yoghurt var inte heller helt trevligt. Jag är inget fan av körsbär, och muffinsbitarna kändes lite malplacerade då de dök upp i yoghurt. Den med toffe var helt okay, om jag minns rätt. Men ganska söt.
Det intressantaste var väl ändå det att saker man kanske inte förväntade sig i bitformat i yoghurt fanns där, det var lite av en "oj, hjälp, vad är det här?!" upplevelse då och och då. Man blev lite förvirrad liksom. Man har ju ändå en viss bild av vad man kan hitta i yoghurt, och i hurdant format det ska vara, och hur det ska kännas.
Men, det var ändå kul att pröva! Men inget vi kommer att köpa igen i första taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar