08 september 2013

Bournemouth Air Festival 2013, Söndag #1

På söndagen åkte vi tillbaka till stranden för att se på beach assaulten vi missade dagen innan och för att se på allt som hände nere på stranden. Dessutom var det ett flygplan som bara skulle visas upp på söndagen. Eftersom vi var där lite innan det vi skulle titta på började fick vi se vissa plan vi redan sett dagen innan.


Beach assaulten var riktigt häftig att se på! Soldaterna skulle befria några som blivit fasttagna/kidnappade av "pirater".
En manlig arm där i hörnet, en arm som tar egobilder. ;)


Någon lite högre från deras..ööh.. team...berättade hela tiden vad de höll på med, så publiken skulle fatta och hänga med.






Sen blev det jakt på en piratbåt.




Mitt tålamod testades verkligen under tiden vi stod och tittade på den här uppvisningen. Jag är ingen större barnvän, och den nivå jag jobbat mig upp till under många år sänktes till ungefär -70 under de kanske 30 minuter uppvisningen tog. Föräldrar som kom dit sent tyckte att det var okay att skicka sina barn längst fram, där folk som kommit tidigt stod. Och där fanns inte plats för fler... Många bad ungarna att flytta på sig för att de skymde sikten, men tror ni dom gjorde det? Inte en chans... Till slut stod jag ungefär i famnen på Per för att så många barn hade bestämt sig för att ställa sig ivägen. Sen vet jag inte hur varken ungarna eller föräldrarna tänkte då de skickade fram vissa ungar dit, för dom var LÄNGRE än till exempel mig som stått där typ 20-30 minuter innan det hela ens börjat! Förlåt för de elaka orden, men vissa av dem var verkligen riktiga skitungar. OM man nu är så orolig att barnen inte ska se något, då ska man komma lite tidigare så man får en bra plats. Det är INTE okay att stå på rad typ fyra eller fem och sen skicka fram sina barn längst fram. Och sen inte bry sig då folk ber dem flytta på sig. Och det här påstås vara ett land där man ogillar då någon går före ens i en kö. En stooor del av mina foton var sneda eftersom jag försökt stå på tå och typ fota runt huvuden. Sen var det en-två ungar som flyttade på sig varje gång jag försökte ta ett foto, så att huvudet blev ivägen.

Som om inte det var nog så kom det sen en pappa som ställde sig längst fram med sin lilla son. Sen lyfte han upp sonen på stängslet runt, och sonen STOD på stängslet. HELT omöjligt för någon bakom att se något. Sen satte han ungen på sina axlar istället, så att han var ännu högre upp. Suuuuuuck! 

Efter det bestämde vi oss för att gå till Boscombe Pier och börja därifrån. Hela biten mellan Bournemouth pier och Boscombe pier var full av olika tält och åkattraktioner.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar