18 juli 2013

Onsdagskomikern: André Wickström

Nu har det ju tyvärr blivit en liten paus med komikerna också, men här har ni en igen!

André Wickström är den enda finländska komikern på min lista, och jag tror också han är bland de första ståuppkomikerna jag började gilla. Han skämtar om saker han reagerat på och situationer han stött på och varit med om. Så hans skämt handlar för det mesta om väldigt vardagliga saker, och sånt man kanske aldrig tänkt på, men då han skämtar om det kommer man på att man håller ju med, för det stämmer! Riktigt bra och rolig komiker, men då jag sett honom har jag känt att mina förväntningar kanske varit lite väl höga och att jag blivit lite besviken. Trots det är han riktigt bra och man skrattar massor!

Per och jag har sett honom två gånger. Först på Humorlandskampen 2011, och sen under Baltic Jazz samma år.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar