03 juni 2013

Min läpp gillade inte munsköljen

Igår efter att jag borstat tänderna bestämde sig insidan av min underläpp att den skulle svälla upp. Mindre kul, om ni frågar mig. Vet inte om det var någon form av allergisk reaktion eller om det annars bara svällde upp. Jag har mina aningar om vad det handlar om. Använde nyss av en munskölj jag redan tidigare använt av då och då. Min mun har aldrig gillat den väldigt mycket, men jag brukar inte få stora problem av den. Insidan av min underläpp brukar ibland bli lite "skadad" av den. Inte direkt sårig, men lite röd och jobbig. Och då brukar den bli lite, lite småsvullen då den kommer i kontakt med tandkräm. 

Igår var det redan några dagar sen sist jag använde av munsköljen, och läppen var ju nästan återställd. Men plötsligt, BOOM, såg jag ut som om jag skulle fått ett ordentligt slag på käften. Kändes riktigt obehagligt, har inte haft fläskläpp väldigt många gånger i mitt liv, och det är jag glad för. 

Som tur var gick svullnaden ner relativt fort, och redan innan jag somnade hade det lagt sig helt. Var lite orolig då jag borstade tänderna imorse, men inget hände, som tur var. Kan väl också erkänna att jag skrattade hysteriskt en mycket lång stund varje gång jag såg mig själv i spegeln under tiden läppen var svullen. Jag såg ju hysteriskt rolig ut, också fast det inte var det minsta kul egentligen. Såg helt galet ut, och jag pratade lite småroligt. Och läppen kändes underlig.

Per skrattade faktiskt inte åt mig, men såg ytterst road ut. Fast jag tror han hade mer roligt åt min reaktion och mitt hysteriska skratt, än åt hur jag såg ut. 


4 kommentarer:

  1. Vad läskigt! Men håller med om att det samtidigt ser roligt ut XD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Såg typ ut som om man hade någon underlig växt på läppen, eller något annat udda! xD

      Radera
  2. Vissa munsköljmedel är ju så starka att man undrar om det är saltsyra i dem! Jag är snarare förvånad att inte fler reagerar som du.

    Pipi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är en av sorterna man ska använda några dagar-1 månad t.ex. då man har inflammerat tandkött eller andra "munproblem". Har använt av den några gånger förut utan några som helst problem bl.a då jag varit till tandläkaren och blivit tillsagd att tandköttet mått lite dåligt, så vet inte vad det var nu. :S Har känt att mina visdomständer är påväg fram och tänkte att det var dags för en omgång igen (+ att det är sjukt effektivt på plack!). All vanlig munskölj får jag ingen annan reaktion av än att det bränner en kort, kort stund efteråt eftersom det är så starkt. Så vet inte riktigt vad min mun tyckte att var fel den här gången! :P

      Radera