29 maj 2013

I brist på ett arbetsrum

Av någon anledning gillar jag att sitta i sängen och jobba, också fast jag sällan gör det. På sista tiden har det visserligen inte varit något viktigare "jobb" än bloggande och allmänt surfande, men i alla fall. Vet inte riktigt varifrån det kommer, att jag gillar att sitta just här och jobba. Möjligen från vår gamla lägenhet där sovrummet var den enda stället där det fanns en fläkt som kunde ge någon form av värme? Eller att jag hemma hos mamma och pappa typ alltid suttit i sängen då jag använt min laptop (eller läst, eller tittat på tv, eller typ allt annat då jag suttit ner) i mitt rum? I vilket fall som helst är det ganska bekvämt, och så länge vårt hushåll saknar ett arbetsrum med skrivbord och en bekväm stol så tänker jag ta mig friheten att sitta i sängen och jobba då och då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar