01 maj 2013

Finland i april

30e mars flög jag till Finland. Kändes lite underligt att komma tillbaka till snö, eftersom vi haft vår i England redan ett längre tag.

Åkte till Åland den 7e april eftersom jag skulle göra två veckor praktik där. Hade så otroligt kul på praktiken! Trivdes hur bra som helst! Men jag hann ju också med lite andra saker medan jag var där. Bland annat hann jag träffa några av alla mina fina vänner där. Hoppas hinna träffa fler i sommar då det är dags för nästa praktik!

Hann också äta en otroligt god våffla med sylt och grädde...
...och posta lite godis åt Per. 


20e april åkte jag tillbaka till fastlandet, och snön hade äntligen smält!

Passade på att njuta av det underbara vädret och att blommorna börjat dyka upp.



Åt jättegod räkröra.


 Och myste med Emma, såklart!

Gjorde också en del skolarbete medan jag var hemma, och umgicks såklart med familjen och hann träffa en kompis en snabb sväng. 27e var det dags att åka tillbaka till England. Älskar Helsingfors flygfält, det är så himla tyst och lugnt och skönt för öronen jämfört med andra flygfält! Så himla skönt! Flyget var ungefär 20 minuter sent, också fast alla boardat i tid, vet inte riktigt vad det var. Flygresan gick helt okay, men landningen är nog den värsta jag varit med om. Massor av moln och massa hoppande och skuttande, och man kände liksom vinden underifrån på något vis då vi var på väg neråt sådär ordentligt inför landningen. Kändes också som om flyget kom ner aningen snett och alltså inte sådär rakt som det ska, och hjulen tog i väldigt ojämnt. Inte alls kul! Det som var lite roligare var att då en av flygvärdinnorna hälsade oss välkomna till England och tackade att vi rest med dem pratade hon medan vi rullade på ett ställe med massor av "sträck" eller skåror eller vad jag ska förklara det, så hon lät lite rolig. 

Per kom och mötte mig, och trots förseningen hann vi köpa lite mat till bussresan och sen ändra vår biljett till en tidigare buss. Biljetten vi hade var för en buss som for 18.15, men hann med bussen innan, en som for 16.45. Otroligt skönt att komma hem redan strax efter 19 istället för 21!

2 kommentarer:

  1. När är du på Åland under sommaren? Hoppas att vi hinner träffas :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer vara på Åland 7-21 juli. :) Har mer praktik, så därför är jag där ganska länge. :D Så hoppas vi hinner ses!

      Radera