25 januari 2013

Första veckan över

Har sovit riktigt dåligt nu i ungefär en vecka. Var skönt att äntligen få sova ut idag! Första skolveckan är över, hade sista lektionerna för veckan igår. Idag kommer att bestå av slappande och lite planerande inför våren. Har redan hunnit planera lite den här morgonen, därför äter jag frukost först nu. Vatten, apelsinjuice och en semla med skinka, ost och blandad sallad (spenat, vattenkrass och rucola).
Efter första veckan tillbaka i verkligheten kan jag väl konstatera att jag fortsättningsvis är hiskeligt skoltrött, men det ser ut som om vi kommer ha en hel del intressanta ämnen. Krävande, men intressanta. Och en hel del arbete att göra. 10 maj är vår sista deadline, men jag hoppas få det mesta inlämnat innan april. Vill försöka få undan så mycket som möjligt av alla uppgifter innan mars, för mars kommer vara en krävande månad som det är utan en massa uppgifter som ska lämnas in! 

Jag hatar morgnar då vi börjar 9, för jag är verkligen ingen morgonmänniska. Jag är en såndär som är nästan övertygad om att jag nog kommer dö om jag måste öppna ögonen och stiga upp innan 9-10, så att två dagar i veckan vara tvungen att börja 9 och ha en lång dag är horribelt. Igår var det en 9-morgon. Jag kom till skolan runt 25-20 före. Strax efter det fick vi veta att lektionen var inställd. Suck. 

Vädret börjar bli gladare igen också. Hela helgen lovas det 9 grader och sol (lite regn också, men det är tag sen det lovades något annat än mulet och/eller regn) och på tisdag påstår de att det ska bli 12 grader! Jag hoppas att det kalla är över för den här gången och att våren dyker upp lika tidigt som förra året! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar