02 december 2012

Vinter och underbar kust

Börjar vara vinter här nu. Är kallt som attan till och från (har varit just under 0 någon natt) och blåser riktigt, riktigt kallt vissa dagar. Men trots det är vädret underbart då det inte regnar och jag älskar att det inte är snö. Perfekt vinter enligt mig!

Igår då Per fick sin massage var vi in till stan (hotellet är i stan), så jag passade på att fota lite. Var väldigt kallt, men underbart väder. Bournemouths kust (tja, hela Dorsets kust) är nog en av mina favortiplatser i världen. Stranden är fin, men att stå ovanför stranden är nog något av det bästa. Dels för att det är en av de första platser vi såg då vi flyttade hit, och dels för att jag skulle kunna stå där i timmar. Tyst, lugnt, mäktigt och så himla vackert. Fantastisk plats att bara stanna till, ta det lugnt, andas ut och fundera. Är ganska samma på många andra ställen längs Dorsets kust.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar