02 oktober 2012

Universitetsstart

Igår var första riktiga dagen tillbaka i uni. Den här veckan kommer mest bestå av att alla föreläsare berättar vad vi kommer att hålla på med under hösten och det känns skönt. Hela jag har stretat emot, vill inte börja skolan igen, vill inte, vill inte! Det var för stressigt förra året. Plötsligt hade min hjärna glömt bort alla roliga och underbara stunder, och jag mindes bara stressen och alla miljoner saker som skulle göras och alla intervjuer som behövdes och alla människor som inte ville bli intervjuade främst för att man studerande och inte en "riktig journalist". 

Nu då jag fått in foten i utbildningen igen känns det lite bättre. Också fast vi bara hunnit ha två lektioner (har en lektion idag, börjar klockan två och är två timmar lång...) så känns det för tillfället som om jag har saker och ting under kontroll. Just nu ser det ut som om hösten inte kommer vara lika fullproppad med uppgifter som förra hösten. Visst finns det en hel del saker att göra, men det är ändå lite annorlunda. Just nu känns det som om jag kommer lyckas hålla alla bollar i luften utan lika mycket problem som under första året. Jag hoppas jag känner lika då veckan är över och vi börjar på riktigt...

Så, det kommer kanske att bli lite tystare här ett litet tag. Beror på hur mycket tid jag kommer ha, och hur mycket ork jag har då jag har tid för att skriva. Förhoppningsvis har jag i alla fall något lite mer intressant att skriva då jag väl skriver, för nu har jag saker att göra på dagarna igen.

Nu ska jag fortsätta på min stickning (hur gammal lät jag inte där), slänga i en andra maskin tvätt i maskinen, äta lunch och söka mig mot universitetet.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att det blir mindre tungt nu :) Ha det så roligt och kom ihåg att ta pauser ibland! <3

    Svar: Joo :) Kom fram till att det räckte tydligen med väldigt korta svar, bara man svarade rätt haha. Så ska gå igenom nu vad det var som gick fel och öva mera ^^ <3

    SvaraRadera
  2. Svar: Jooo! Dom är så snygga :D Kan själv inte riktigt bestämma vilka som jag tycker bäst om, nästan de två längsta!

    SvaraRadera