05 oktober 2012

Sjuklingsuppdatering

Här ligger jag ännu nedkrupen i sängen och snörvlar, nyser, hostar (nytt för idag, gjorde det inte igår), snyter mig och tycker lite synd om mig själv. Om en stund blir det nog att titta på en hel drös Muminavsnitt tror jag!

Skickade Per till butiken efter mer näsdukar (min näsa gör ont bara av att tänka på att pina den med vanligt hushållspapper. Använde sånt hela gårdagen och aj vad ont det började göra mot kvällen!), nässpray och blåbär. Och Fanta Fruit Twist. Och chips. Har känt ett underligt behov av att få dricka något med kolsyra i och äta något saltigt. Kände  det typ halva dagen igår också. Att jag vill ha salt fattar jag, men kolsyra?

Per försvann nyss iväg på jobb och kommer inte synas till igen fören halv 9-tiden ikväll (med tur, om alla jobbiga kunder låter honom vara då det är dags för honom att gå hem). Känns fint att det är fredag i alla fall. Imorgon åker vi kanske till Ikea en sväng, lite beroende på om vi orkar och hur vi mår. Och på söndagen ska vi på bio. Kände mig så ledsen över att vara sjuk igår så jag köpte biljetter till The Perks of Being a Wallflower som hade premiär i förrgår. Både Emma Watson och Ezra Miller (som är med i en av våra absoluta favoritserier, Royal Pains. Vi blev lite kära i honom genast) är med i den, och jag har hört så mycket bra om boken, så vi har länge sett framemot att få se filmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar