23 september 2012

De senaste dagarna

Utanför fönstret har regnet öst ner sen i natt/tidigt i morse. Just nu håller det upp, men det är grått och ruggigt i alla fall. Jag sitter fortfarande iklädd pyjamas i sängen och har inga som helst planer att göra något viktigt av den här dagen. Disken är undanstökad och vi ska så småningom laga middag, men annars har dagen mest gått åt till att mysa och titta på That 70's Show, vilket också är planerna för resten av dagen.

Jag har inte bloggat väldigt mycket på några dagar nu. Det har inte hänt så himla mycket, så det har inte funnits så mycket att uppdatera er om. Använde den här veckan med att springa runt stan och ringa en massa samtal för att fixa lite saker. Lite småstressig, och ytterst irriterande, vecka eftersom jag inte alls borde ha behövt ha problem om folk skulle ha lite bättre koll på saker... Fick allt fixat på torsdagen i alla fall, och passade på att skaffa ny duschtvål åt både Per och mig eftersom jag ändå hängde i Boots en hel del den dagen. Jag har använt Simples duschtvålar ett längre tag nu eftersom de inte innehåller några tillsatta dofter eller liknande alls, och min hy är ganska känslig och reagerar fort genom att bli torr. Har inte haft problem alls med Simple. Men Doves duschtvålar råkade vara billiga, så fick bli en sån den här gången. Doftar nektarin och är grannorange! Skulle nästan ha lust att äta den...

På fredagen blev jag klar med min senaste beställning. Hade tänkt ha den klar för längesen, men garnet tog bland annat slut (beställde från en annan sida än vanligt den här gången eftersom jag hade stora problem med att hitta svart, fast det alltid funnits av den sorten förut på sidan jag brukar beställa från... Var riktigt imponerad av deras service, för paketet dök upp redan nästa morgon eftersom de postar alla beställningar som gjorts före klockan 15 redan samma dag!) och eftersom jag hade förkylningskänningar och inte mådde så bra så blev det en längre paus.
På bilden här ovanför den den rätt liten ut, men sjalarna är ganska stora!
Ursäkta röran i bakgrunden...
Beställningar tas gärna emot. ;) Fås i nästan vilken färg som helst. Vill man veta vilka färger jag råkar ha hemma just nu ifall man vill ha ränder i någon av de färgerna/vill ha idéer är det bara att fråga. Sjalarna kostar 8€ + porto och tar en dryg vecka att göra, lite längre om jag är upptagen med skolarbeten eller något annat.

Nu är det nog dags att börja fixa skinkfrestelsen vi ska äta till middag!

2 kommentarer:

  1. Ååh... jag vill ha en sån :D ska ännu fundera på färg men sen lägger jag nog in en beställning, de ser så härliga ut! Ska jag meddela här på bloggen sen?

    Svar: Marinarkeologer studerar mänskliga spår i samband med vatten. De dyker antingen efter skeppsvrak och andra saker som har sjunkit och studerar dem och livet ombord på skeppen, de studerar också hamnar, sjökartor, fiske genom tiderna och en massa annat. Det kan också vara att de är med på helt vanliga grävningar på land då landet stigit och det kommit fram saker som förut hamnat i vatten och nu är på land. Längtar efter att få börja :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad kul! :D Du kan också slänga iväg ett mail på Facebook. Bara jag kommer ihåg imorgon så kan jag skicka ett mail till dig imorgon med de färger jag har hemma för tillfället. :)

      Det låter väldigt intressant! :D Väntar på att få läsa mer om både det och dina studier i övrigt på din blogg! ^^

      Radera