25 augusti 2012

En lång dag

Idag har känts som en väldigt lång dag. 10-tiden vaknade vi med ett ryck då det knackade på dörren. Det var mitt H&M-paket som blev levererat. Kavajen jag beställt var lite för stor, så den behövde bytas ut. Men efter att ha funderat en stund bestämde jag mig för att helt enkelt lämna tillbaka den, eftersom den behövde dry cleaning och alltså inte får tvättas i maskin.

Efter att ha slöat lite, fixat vår Asda-beställning inför morgondagen och ätit frukost gick vi till några av våra butiker här i närheten. Skaffade mer bykpulver och en liten hög med goda frysvaror som vi kan mumsa i oss då vi blir hungriga på kvällarna.
Vi for hem en snabb vända med det vi köpt och åkte sen in till stan där vi returnerade kavajen. Här får man inte tillbaka pengarna till kontot utan istället får man pengarna så man kan använda det i H&M. Vi strosade runt på stan en bra stund och tog en paus på Nero och drack en iced lemonade. 
 Efter svängen till stan tog vi bussen ut till Castlepoint. Vi var en bra stund i H&M där jag försökte hitta något att handla, men kom därifrån med endast lite underkläder. Får bli mer shopping någon annan dag. Vi började bli hungriga och dök in i Sainsbury's café för lite lunch/middag. Per åt hamburgare och franskiskar och jag mumsade i mig en bakad potatis med någon tonfiskröra med majs i. Billig men väldigt god mat! Vi hade inte väldigt höga förväntningar, men oj vad gott det var! Och mätt blev man. Min gigantiska potatis med massor av fyllning kostade futtiga £3.15.
Med magarna fyllda igen gick vi in i några butiker till innan vi fortsatte till Marks & Spencer där vi skulle handla lite till mat. Då vi bytte internetleverantörer fick vi också två stycken £25 "presentkort" att använda i Marks & Spencer som är en lite dyrare butik som säljer allt mellan kläder och mat. Vi handlade för exakt £26 och fick en hel del godsaker. Hittade bland annat ordentlig lövbiff för första gången, och deras kött ser ut som om de kan tänkas vara godare än Asdas som inte är väldigt dyrt.

Kändes väldigt bra att komma hem igen då klockan var lite före 7 och man varit ute nästan hela dagen. Vi har jordgubbar och annat gott att proppa i oss och vi har redan krupit ner i sängen. Per spelar och jag surfar runt lite och läser bloggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar