08 augusti 2012

Ålandsresan

Förra onsdagen åkte jag till Åland för en snabbvisit. Danella och jag började med att luncha på Hesburger. Resten av dagen gick egentligen åt att flumma och prata, prata och prata lite till. Träffade såklart också Eifos och Jenny.
På torsdagen städade vi köket. Danella hittade smör som hade möglat, vilket vi alla blev gaska överraskade av. En ny upplevelse, haha!
Vi lunchade på Draken, som är ett måste då jag är på Åland. Har aldrig ätit lika god kebab någon annantans! Fattar inte att ingen annan vet hur man gör det lika gott, haha. Är dessutom helt omöjligt att få ordentlig vitlökssås till kebab någon annanstans!
Till efterrätt blev det glass eftersom vi ändå skulle till stan. Jag åt mango-melon och Danella en mjukglass. Men herregud hur stora! Jag orkade inte med hela eftersom jag var mätt ännu från lunchen, så alla andra fick också äta, hehe. Träffade Nene nere på stan också.

Senare satt jag och Jenny i en lekpark och gungade och pratade om allt möjligt. Hur trevligt som helst, det känns alltid som om man har tusen saker att säga till varje kompis man inte fått träffa på ett väldigt långt tag. Efter det åkte vi till Danellas mormor och åt middag.
Efter middagen fortsatte jag vidare till Nene där jag och Noémi hängde. Stannade någon timme och pratade strunt, precis som vi brukade göra då vi bodde på Åland. Önskar att jag hade chans att träffa alla oftare!
På lördagen blev det lite tidigare uppstigning än morgonen före. Njöt av det fina vädret och packade ihop alla mina saker igen eftersom det var dags att åka tillbaka till fastlandet. Men före båten gick han jag fika på Svarta Katten med ett helt gäng av mina kompisar! Det var väldigt roligt att få se alla igen, och vi hade väldigt roligt! Förutom när några fåglar bestämde sig för att attackera oss och sket på bordet... Efter fikat gick vi en sväng till Röda Korsets marknad, och jag hann äta en glass (Magnum med vitchoklad och jordgubb!)





På båten såg jag ett fint badkar i Tax Freen som jag ju måste fota, hehe. Skulle varit ännu finare om inte alkoholen skulle varit där.
Per hämtade mig från båten och då vi fortsatte hemåt efter en matpaus var himlen så fin så jag fick order om att ta ett foto. Tyvärr är det inte lika fint på fotot som det var i verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar