27 maj 2012

Eurovisionen

Vi kom hem från såpbubblandet lagom till att eurovisionen började. Vi delade på en kall Kopparbergs cider med jordgubb och lime.
Jag tycker det fanns många bra bidrag med i år och Sverige var inte en favorit. Förstår verkligen inte varför den vann, speciellt då hon sjöng den riktigt, riktigt dåligt. Fanns så många mycket bättre låtar! Men för det mesta brukar en av de lite sämre låtarna vinna. På ett sätt är det skönt att vara i ett land som inte egentligen bryr sig om eurovisionen, Storbritannien vinner aldrig så de har liksom gett upp. Däremot är deras kommentatorer heeeeeeelt fantastiska! I år var en av kommentatorerna under semifinalerna Scott Mills från BBC Radio 1. Han är min favorit därifrån. De är så brutalt ärliga och mobbar bidragen en hel del på ett helt annat sätt än Yle och SVT gör.

3 kommentarer:

  1. Tyckte jag såg på Tumblr att Graham Norton också kommenterade? Han hade lite roliga kommentarer iaf XD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, han kommenterade finalen. :) Jag tyckte Scott Mills och Sara Cox (tror jag hon hette?) var mycket roligare, de var betydligt elakare. :D Har hört Graham kommentera samma år Finland vann (borde varit då) då det visades på BBC Entertainment som mamma och pappa har, och då var han hiskeligt rolig! :D

      Radera
    2. Haha, nu önskar jag att jag kunnat höra honom kommentera Lordi... XD

      Radera