13 januari 2012

Orsaken till att jag varit så tyst den senaste tiden

Den senaste tiden har varit väldigt stressig, för att uttrycka det milt. Hade en MJS (Media, Journalism and Society) presentation och muntligt prov i förrgår. Min grupp hade ett riktigt svårt ämne att prata om. Evaluate the impact of the internet on televised media events with reference to Dayan and Katz's (1992) theory, löd frågan. Min del var att svara på What are the possible dangers for the national shared experience posed by segmentation? Vad handlar det om? Tjaa, kan inte säga att jag är något proffs inom det, även om jag väl egentligen borde vara det vi det här laget. Men tror det var om hur vi upplever media events vi ser på TV, och hur det förändrats då vi nu har internet istället. Och att det förut var något man gjorde tillsammans, och lite sånt flum.

Efter att vi hållit presentationen (som vi höll för endast vår lärare. Vår tid var 16:00, men klockan var närmare kvart över innan vi fick gå in eftersom gruppen före drog ut på tiden. Blir aldrig bättre av att vara tvungen att vänta extra länge då man redan från förut är hur nervös som helst!) fick var och en av oss två frågor från ett papper med 34 frågor som vi fått leta svar på sen strax innan jullovet. Det var saker vi gått igenom under kursen. Jag hade oturen att få två riktigt jobbiga frågor som jag knappt kunde säga något alls om. Kändes inte vidare bra eftersom de andra fyra i min grupp fick frågor som inte var allt för svåra. Men godkänt borde det väl vara ändå! Med tanke på att jag fick närmare 70% för vår första assignment som ut gör typ 50% av vitsordet.

Idag klockan 12 skulle features-portfolion lämnas in. Den har vi varit tvungna att göra över jullovet, och den innehöll inte lite arbete direkt... EN av de fem uppgifterna den skulle innehålla gjorde vi redan tidigare under hösten, och den har redan varit inlämnad en gång. Så, den uppgiften var en artikel på 700 ord, sen skulle vi bygga upp en layout till den artikeln, plocka en artikel från en tidning och berätta fem saker man kunde göra för att göra den "online-vänlig", sen skriva en 400 ord lång recension om något live-framträdande vi sett under december/januari och så en 1000 ord lång artikel. Jag hade en rätt säker person som lovade svara på frågor, men hon struntade tydligen att göra det trots att hon skulle. Så halv 10 igår kväll fick jag ta till plan B för att skrapa ihop de sista 400 orden. Halv 12 printade jag ut den. Steg upp 9 imorse och åkte till skolan och lämnade in den. Känns så skönt att ha det undan!!!! Ledigt första gången på evigheters evigheter. I och för sig blir det en hel del skolarbete nästa vecka igen (men inga lektioner!), men inte lika stressiga saker. 

Jag kan inte sova ordentligt då jag är stressad och/eller nervös, så inatt sov jag högst 3-4 timmar, trots att jag låg i sängen före 12 och klockan ringde först 9. Så idag är jag minst sagt lite dåsig, men det gör inget! Myser under täcket och tittar på serier, ingen stress!!!!!

1 kommentar:

  1. Så roligt när folk inte håller det de lovat när det gäller skolarbeten... :C

    SvaraRadera