05 januari 2012

Min morgon

Idag tänkte jag att jag skulle vara smart och gå till butiken genast jag steg upp, så att jag inte behövde göra det senare då jag redan hunnit bli hungrig. Så, jag drog på mig det första bästa jag hittade (en tröja och mjukisbyxor), drog borsten genom håret lite snabbt och gick till butiken. 
  1. Det är halvstorm idag (igen), men himlen är delvis klarblå och det är 11-12 grader varmt där ute. Hade vårfiilis igår, men inte lika mycket som idag! Det till och med doftar vår idag!
  2. Då jag gick tillbaka från butiken hade jag redan kommit fram till att det inte är någon idé att försöka hålla koll på håret, det blåser aningen för mycket. Så jag såg inte allt för mycket vissa stunder.
  3. Då jag hunnit halvvägs ungefär mötte jag en äldre man, inte gammal, men absolut inte ung eller medelålders heller:
    Han: "Good morning!!"
    Jag: "Morning..?" Lätt förvirrad och undrade om jag borde veta vem han är.
    Han: "Is it legal?"
    Jag: "Sorry?" Här började jag tänka att nej snälla, säg inte att det här är någon jobbig knasboll som kommer ta upp halva min dag.
    Han: "To be that pretty!"
    Och så gick han vidare, som om han aldrig stannat och pratat med mig.

    5 kommentarer:

    1. Vilka gulliga typer det bor i din stad! =)

      SvaraRadera
    2. Svar till alla: Jaaanå, visst var det lite gulligt, men han var ganska obehaglig också.

      SvaraRadera
    3. Svar: Okej jo, det förstår jag också. Tänkte inte på det först, men nu när du säger det. Skulle nog också ha tyckt att det var läskig om nån skulle komma till mig sådär. Gissar jag.

      SvaraRadera