20 oktober 2011

Varför jag plötsligt blivit enormt seg med bloggandet, och lite såna saker

Som jag skrivit såååå många gånger (känns det som) så börjar jag ha massor att göra plötsligt. Jag skulle gärna blogga, men av någon anledning hittar jag sällan tiden till att göra det. Och då jag har tid har jag inte orken.

Så, vad är det jag gör som är så tidskrävande?
Skola, skola, skola. Den här veckan har varit extrajobbig eftersom vi haft lite extra föreläsningar som gjort att jag inte kunnat komma hem mellan de lektioner jag vanligen brukar komma hem mellan. På måndagen var jag i skolan mellan 9 och 18, men bara 6 av dom timmarna var lektioner. Då jag kommer hem ska det fixas mat, ätas och fixas med sånt. Och såklart spenderas lite tid med Per, och ha kontakt med folk hemma. + en hel hög skolarbete. Så dit far kvällarna.
Igår var jag ledig och tänkte att jag skulle hinna få en maaaaaaaaassa gjort. Jag steg upp strax innan halv 11 (som typ 12 timmar, så himla skönt!! Kände mig för en gångs skull redo att ta itu med dagen!), gjorde några timmar skolarbete samtidigt som jag åt och fixade mig för att gå ut en sväng. For till stan (skulle hämta ut biljetter som det visade sig att jag inte fick från det stället som jag trodde, postade ett paket och hämtade ett annat paket och så var jag och handlade) och var borta kanske 1 - 1,5 timmar. Fortsatte plugga då jag kom hem. Timmarna bara flög iväg! Plötsligt fick jag bråttom att duscha och laga mat eftersom vi skulle bort på kvällen. Fixade mig i ordning, åt och skyndade iväg till bussen strax innan halv 7. Var hemma igen 11. Har ingen aning om hur dagen kunde gå så himla fort!!!

Vi blir pålassade uppgift efter uppgift efter uppgift. Idag ska jag försöka få en intervju färdigskriven så jag kan lämna in den imorgon (deadline på måndag). Håller på bollar idéer med en lärare inför en features-grej vi ska göra. Måste hitta på någon att intervjua, vad jag ska prata om med dom och utföra intervjun under de 2 kommande veckorna. 700 ord lång ska den vara, och ska vara inlämnad senast 18 november. 
Vi har också en bibliography på 2500 ord som ska vara inlämnad 15 november. Ska försöka börja med den i helgen och förhoppningsvis få den ur världen ett tag innan deadline. Jaa, och så har vi ju media law och shorthand som tar upp antalet timmar varje dag. Dessutom ska vi lära oss hur man använder InDesign och lite Photoshop, och till det hör vilket format bilderna måste vara i för print. Och andra kommande uppgifter.

Nu ska jag slänga på mig några lager varma kläder (börjar bli höst nu. Kallt som attan ute (fast dom lovar mellan 10 och 15 grader varje dag)! I solen är det riktigt, riktigt varmt, men vinden är väldigt kall) och så ska jag åka till skolan för 3 lektioner. Som tur är är de alla endast 1 timme långa och dessutom efter varandra, så jag slutar redan 3! Sen blir det att komma hem och ta itu med berget av disk, och sen mera skolarbete.

Trots stressen (och tillfälliga känslan av uppgivenhet) så gillar jag det ännu. Men jag ser fram emot jullovet!! Också fast jag vet att det blir att arbeta en hel del då också.

1 kommentar:

  1. Förstår vad du menar med att tiden bara rinner iväg :S Tycker att det här lovet har gått alldeles för fort och jag har nog inte fått nånting gjort i skolarbetes-väg , så nu känner jag mig lite stressad.

    Svar: Hm, iband känns det som om jag inte vill göra nånting hellre än att hoppa av nu genast, men sen igen känns det fel och att jag nog ska göra klart året. Sen fortsatta studier kommer nog att ske närmare mot Åland, gissar jag. Om jag hittar nått på Åland vet jag inte. Funderar lite på nånting mot IT eller media-hållet och det finns ju på Åland. Jag får fundera lite :) <3<3

    SvaraRadera