12 oktober 2011

Jättebra dag

Det här har känts som en lång dag som gått väldigt fort, och jag har fått det mesta gjort. Bara lite skolarbete kvar att titta på, sen kan jag ta ledigt. Borde väl egentligen också försöka få iväg ännu några mail.

Jag har skaffat ett par nya jeans. Första gången jag köpt ett par i vuxen storlek, så jag hade alltså inte någon aning om storlekar (mätte lite, så liiiite aning hade jag ju). Jag ogillar att pröva kläder i butiker, och i Primark är det alltid jobbiga köer. Så jag köpte dem utan att pröva dem. Kom hem, prövade dem och de satt helt perfekt! Lycka! Speciellt som jag brukar ha problem att hitta jeans som sitter ens nästan bra (fast de här är töjer lite, så det är väl det som gör att se sitter bra och ser bra ut. Tror jag skulle behöva ett par aningen större ifall de inte skulle töja). Köpte också lite trosor. Betalade strax under £16 totalt, ingen av grejerna var på rea.

En kvart före posten skulle stänga för lunch  var jag där. Brukar alltid komma till platser precis då de stängt eller annars bara inte är där. Men idag hade jag tur! I paketet fanns en skolbok. En tjock, ganska tung sak.


Någon verkade också ha varit snäll och skrivit på för min klänning, för paketet stod lutad mot vår lägenhetsdörr då jag kom hem. Var lite rädd då jag beställde den att jag skulle få en helt fel storlek som inte ens nästan skulle passa på mig. Men av någon underlig anledning satt den perfekt den med! Och jag är helt förälskad i den. Aningen annorlunda än vad jag sådär vanligen skulle välja, men helt fantastisk. Men vet inte riktigt när jag ska använda den bara!


Det här har varit en bra dag, allt har passat som jag vill och tiderna har gått ihop utan problem. Himla bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar