12 oktober 2011

Hur man vet att man valt rätt utbildning

Jag tror jag vet hur man vet att man valt rätt utbildning. Man får pirr i magen av entusiasm och spänning då man plockar fram skolböckerna för att plugga, eller då man går till en lektion. Och man blir ännu gladare då man märker att man börjar förstå och kunna det man håller på med.

Har hållit på med shorthand ett bra tag den där kvällen, och vet ni vad? Det börjar gå relativt snabbt för mig att lista ut vad det står skrivet i shorthand. Fortfarande knepigt och knaggligt att skriva saker själv med hjälp av shorthand, men det börjar sådär långsamt gå det också nog.
Idag hämtade jag ju ut min bok för media law. Ca 600 sidor om lagar journalister borde ha koll på och lite etik. Och jag ser framemot att lära mig det, trots att det är massor och inte speciellt lätt!

4 kommentarer:

  1. Asbra att du känner så! Glad för dina skull ^^
    Hoppas att en dag få känna så jag med...

    SvaraRadera
  2. Nene: Jobbigt att du inte känner så för din utbildning. :/ Hoppas också att du kommer att hitta nåt som får dig att känna så. :)

    SvaraRadera
  3. Såå härligt att läsa att du hittat rätt :D Och att du har kommit till ett så bra universitet som du har gjort!
    Jag har inte valt rätt, dock är det här bara ett år - vilket är bra, men sen så hoppas jag att jag kommer på nått bättre till nästa år :S

    SvaraRadera
  4. Jenny: Synd att du inte hittat rätt. :( Trivs du inte med det, eller är det nåt annat? Håller tummarna att du ska hitta nåt som är mer rätt till nästa år. :)

    SvaraRadera