03 oktober 2011

Första riktiga dagen på uni

Första halvan av min första riktiga skoldag är avklarad. Har en till föreläsning 16 - 18. Hittills har det gått riktigt bra, trots att jag är förkyld och sov väldigt dåligt. Nu har jag i alla fall fått i mig lite mat, och tror jag måste ta en värktablett också för att bli av med huvudvärken.

Vi har fått vår första assignment som ska lämnas in senast nästa måndag (jag ska försöka få det gjort innan helgen). Vi ska intervjua en främmande gamling och ta reda på vad deras första minne är. Jag är lite skraj inför det eftersom jag är väldigt blyg. Och så kommer jag ju dessutom från Finland där man inte "ska" prata med främlingar. Samtidigt är jag jätteivrig, för det kan ju bli hur spännande som helst!
Sen har vi också hunnit ha vår första shorthand seminar. Tror inte det kommer bli så svårt som jag först trodde, men det kommer att kräva en hel del arbete att få det på grej.

Just nu är jag hemma. Slutade 12 och följande grej börjar 16. Var hem för att äta, och nu slappar jag och ska försöka bli av med huvudvärken. Kanske skriva lite blogginlägg. Dessutom har jag en "ny" bloggidé, och det lutar mot att jag kanske kommer att starta en matblogg som jag kan bomba med recept, och annars bara posta vad jag äter för mat. Ni vet, lite sådär som frukostbloggar?

Ska försöka få upp ett inlägg om vad vi köpte då vi var till Ikea, eftersom det frågades om det. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar