14 augusti 2011

En liten guide

Jag har redan ett tag jobbat på en flytta till England-guide som jag kommer att skriva vartefter vi "kommer igång" där borta. Just nu jobbar jag med Hitta universitet och göra ansökan och Hitta jobb. Så jag hoppas att det finns någon intresserad som kan få ut något av den. :) De första bitarna av den kommer förhoppningsvis upp redan innan flytten, bara jag får ordning på allt. Det blir tydligen väldigt långa texter då jag vill få med allt.

Jag bestämde mig för att skriva en eftersom jag själv letat efter fakta och tyckt det varit ganska svårt att hitta något vettigt, och ännu svårare att försöka hitta något om att flytta från Finland till England. Så, jag försöker få med allt jag själv gärna skulle ha hittat fakta om före jag var tvungen att göra det. Som sagt så hoppas jag att någon kommer att ha nytta av den i framtiden! En "innehållsförteckning" kommer bara jag klurat ut i vilken ordning jag ska skriva allt och vad jag ska ha med (om någon hamnar in på bloggen och vill att jag ska ta upp något speciellt får ni gärna lämna en kommentar eller maila mig om det).

3 kommentarer:

  1. Låter bra! Inte för att jag planerar en flytt till England... ännu, haha XD

    SvaraRadera
  2. Oh! Låter som en bra idé :D

    SvaraRadera
  3. Jag råkade klicka in mej på din blogg just och blev superglad! Jag kommer själv nämligen att flytta till England om sisådär 2 år så jag kommer behöva en massa massa tips haha :) Jag kommer definitivt läsa din blogg från och med nu :)

    SvaraRadera