07 mars 2011

Måndag

Igår då vi kom till Pargas tog jag med mig två ljus jag fått som present någongång. Jag använder mycket sällan ljus hemma, fast jag gillar sånt.
Det ena doftar hallonyoghurt och det andra doftar pepparkakor (och det gör det verkligen! En av de mest äkta dofter jag någonsin träffat på då det handlar om ljus. Eller något annat som ska försöka dofta något det inte är).

Himlen var så himla fin då vi kom hit igår. Borde ha fotat då vi körde också för solen var enorm. Dessutom var det riktigt fint då den höll på gå ner. Men det kom jag ju inte på att jag borde göra före vi kom hit.

Lägenheten doftar nybakade pepparkakor just nu. Visserligen en juldoft, men som min pojkvän beskrev det: "Det är inte en sådan där Uh, jul... :(-känsla som julsånger och sånt den här tiden på året brukar ge. Det är mer Mmmm, jul..!" Det doftar jättegott! Och inte för juligt.

Pojkvännen kom hem tidigt idag eftersom han bestämde sig för att jobba hemifrån.
Idag har vi också varit och handlat (eller jaa, pojkvännen handlade, jag var bara med och sa "TITTA VAD FIIIN!" angående ungeför varannan sak vi såg) lite grejer. Bl.a en klocka och en stor spegel (klockan ska jag visa bild på, men eftersom det är så mörkt just nu blir inte bilden bra. Och blixten gör det absolut inte bättre). Och så skaffade vi fina, och väldigt goda, hjärtformade doughnuts.

Just nu sitter vi och tittar på femte Harry Potter-filmen. Efter det blir det nog att krypa ner i sängen och titta på ett Coupling-avsnitt före vi ska sova.
Det har varit en mycket fin måndag helt enkelt.

1 kommentar: