08 februari 2011

Vet ni varför jag älskar honom?

Egentligen går det inte att beskriva hur mycket (och varför) jag älskar min pojkvän, eller vad det är som är så underbart med honom, men jag känner för att berätta några saker i alla fall. För jag saknar honom lite.

Jag älskar hans kramar och sättet han kysser mig.
Jag älskar hur han viskar fina saker i mitt öra då vi ligger och myser.
Jag älskar honom för att han kommer att följa med mig till England.
Jag älskar honom för att vi har liknande knäpp humor. Vi skrattar åt snuskiga skämt, vissa saker som egentligen inte borde vara roliga, roliga stavfel, dåliga skämt, knäppa bilder, underliga artiklar och en hel del annat.
Jag älskar hur han får mig att känna mig speciell och fin, också de dagar jag inte själv tycker att jag är det.
Jag älskar honom för att han orkar med mig, fast jag ibland är hur jobbig som helst.
Jag älskar hans leende och hans skratt.
Jag älskar att han kan få mig att skratta, fast jag har en riktigt dålig dag.
Jag älskar honom för att han orkar lyssna på mig då jag behöver prata.
Jag älskar honom för att han alltid finns där för mig.
Jag älskar att han får mig att känna mig trygg.
Jag älskar honom för att han inte tycker att jag är korkad fast jag undrar över konstiga saker.
Jag älskar honom för att jag kan vara mig själv tillsammans med honom.
Jag älskar honom för att han är rolig.
Jag älskar att han (för det mesta) förstår mig.
Jag älskar att han bryr sig mer än många.
Jag älskar att han alltid är så varm. Pefekt för mig som för det mesta fryser.
Jag älskar honom för att jag kan lita på honom.
Jag älskar honom för att han får mig att må bra. 
Jag älskar honom för att han är den han är.

Jag älskar att ligga med örat mot hans bröstkorg och lyssna på hans hjärta och känna en av hans armar runt mig och hur han med den andra handen stryker mitt hår.
Jag älskar att ligga vaken en stund och titta på honom då han sover, för han brukar le så fint.
Jag älskar att jag blir glad av att tänka på honom.
Jag älskar att hålla hans hand.

Och massor, massor av andra orsaker.
Du är finast. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar