18 februari 2011

Några onödiga saker jag stör mig på ibland

  • Folk som har sitt födelsedatum men inget årtal på Facebook. Bestäm er liksom. För det mesta vill jag veta hur gammal människan är, inte vilken dag han/hon blir ett år äldre.
  • De som alltid gör samma, fula miner på alla foton. Nu menar jag inte medvetet fula miner, jag menar alla miner som personerna i fråga tror ser bra ut. Ni vet, massor av läpputande och sånt.
  • Då man frågar t.ex. när någon kommer hem, eller något annat där svaret är ett klockslag, och man får som svar något i stil med halv/kvart över/20 före, fast den "viktigaste" siffran inte är självklar. Öööh, halv vadå?????
  • Första april.
  • Folk som hela tiden skriver uttryck fel och använder både ord och uttryck fel. Något fel här och där stör mig inte, men då folk konstant gör fel och dessutom på allvar tror att det är rätt, då blir det jobbigt.
  • Människor som lägger sig onödigt mycket i saker som verkligen inte angår dem.
  • Blogg.se-bloggar.
  • Långsamt internet.
  • Då folk överanvänder ord som dock, samt och liknande. Det är inget fel på orden, men jag stör mig verkligen på folk som använder dem hela tiden, i allt de skriver. Man behöver inte använda sådana ord fem gånger/mening. Tydligen är de någon form av "mode-ord" just nu, för det är inte bara en person som använder sådana ord mer än vad som är hälsosamt.

5 kommentarer:

  1. D:
    Stör du dig på min blogg? D8

    SvaraRadera
  2. Svar: Neeee! Det är inte bloggarna i sig, det är hur blogg.se bygger upp sin bloggar. Finns massa grejer jag saknar på dem som irriterar mig sjuuuukt mycket ibland. Jag saknar t.ex. en bakåtknapp, jag vill inte behöva gå till arkivet för månaden för att läsa alla inlägg jag inte hunnit med om det är någon som skriver mycket och jag inte hunnit läsa på ett tag.
    Det är liksom inte innehållet jag ogillar, jag följer ju massor av blogg.se-bloggar eftersom det finns en hel del bra sådna. Det är bara idéer om hur vissa saker ska fungera som jag stör mig på. Orsaken till att jag ännu håller mig till blogspot är just för att de har alla de grejerna jag saknar på blogg.se.

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag använder dock och samt rätt ofta, men de känns som en så naturlig del av ordförrådet att det skulle kännas konstigt att låta bli...! Förstår dock (haha!) om man stör sig på folk som använder orden lite nu och då utan att det egentligen skulle behövas --

    SvaraRadera
  4. Hahaha, jo jag gissade lite att det var nåt sånt XD
    Brukar själv kunna störa mig på det just att man bara kan se ett visst antal inlägg på blogg.se-bloggarna :(

    SvaraRadera
  5. Noémi: Stör mig inte på då du använder orden, för du överanvänder dem inte. ;) Det passar liksom in där du använder dem, så man hakar inte upp sig på det. :P

    SvaraRadera