22 februari 2011

Harry Potter

Jag läste precis ut sista Harry Potter-boken. Fantastisk. Men nu känns det otroligt tomt. Jag vill ha meeeeeraaaaa!!!!!!!!! NU! Halvgrät mig genom de sista kapitlen.
Slutet var dessutom riktigt bra. Det kan inte vara det lättaste att skriva ett riktigt, riktigt bra slut på en bokserie som blivit så otroligt känd och som massor av människor förväntar sig så mycket av. Men Rowling lyckades verkligen. Fast det tvivlade jag aldrig på.

12 mars är det 10 år sen jag fick den första boken. Och jag älskar serien lika mycket nu som jag gjorde då jag först hörde första boken för 10 år sedan.

Usch vad tomt det känns nu. Helt sjukt. Visste att det skulle kännas jobbigt då jag äntligen tagit mig igenom hela serien (jaaa, det har tagit lite tid. De första fyra böckerna + 1/4 av femman har jag läst antalet gånger, men sen har jag inte kommit längre), men trodde inte riktigt att det skulle kännas såhär jobbigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar